Spring naar content

Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen

De op- en afstap locatie is bij BAAI Breda aan de rand van het centrum. BAAI Breda is de nieuwste hotspot van Breda en bevindt zich aan het water op adres: Markkade 1AB. Daar worden jullie ontvangen door een van onze personeelsleden. BAAI is de perfecte locatie voor een welkomst drankje alvorens jullie tocht of juist als afsluiter!

Zorg dat je altijd ruim op tijd bij BAAI aanwezig bent, zodat jullie zeker op tijd zullen vertrekken! We vragen jullie altijd om een half uur of minimaal een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn

Doordat BAAI midden in het centrum zit, hebben we helaas geen eigen of gratis parkeergelegenheid.
De auto’s kunnen het beste geparkeerd worden in Parkeergarage de Prins. Vanaf hier is het slechts 5 minuten lopen naar BAAI. Wel hebben we een (onbewaakte) fietsenstalling voor de deur waar je je fiets of scooter weg kan zetten.

Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets gewijzigd moet worden in jullie reservering. Dit is geen enkel probleem. Je kan je reservering tot een week van te voren nog aanpassen. Stuur de wijziging even door per mail en wij zullen er alles aan doen om deze wijzigingen door te voeren. Hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan het wijzigen van het aantal personen.

Wij verzorgen het hele jaar rond rondvaarten. Het kan dan wel eens regenen of koud zijn. We zorgen altijd voor voldoende paraplu’s en poncho’s aan boord. Indien het wat kouder is, hebben wij altijd voldoende fleece dekens aan boord liggen. Wanneer er onderweg een korte bui valt, legt de schipper de boot even stil onder één van de vele bruggen die we onderweg tegenkomen.

Je kan de tocht bij extreme regen (of onweer) ook annuleren op de dag zelf. Dit kan vanaf een half uur van te voren bij BAAI in overleg met jullie schipper. De kosten voor het annuleren bedragen dan 10% van het totale boekingsbedrag. Naast deze kosten kan het zijn dat de opdrachtgever een catering arrangement heeft besteld. Indien wij niet  kunnen annuleren, dan moeten wij deze bestelling afnemen en betalen. Wij berekenen deze kosten dan volledig door aan de opdrachtgever. Uiteraard kan de opdrachtgever de gemaakte catering producten ophalen. De annuleringskosten voor de catering zijn per arrangement verschillend.

Reserveringen voor een zaterdag kan je het beste zo vroeg mogelijk plaatsen. Zaterdagen in het hoogseizoen zitten bij ons vrijwel altijd vol, dus wie het eerst boekt wie het eerst vaart!  Voor alle andere dagen is een maand van te voren reserveren aan te raden. Vaak kunnen wij hier en daar nog wel eens schuiven dus bel of mail ons direct als u informatie wilt hebben over boekingsmogelijkheden. Let op! de reservering is  definitief wanneer je een reserveringsbevestiging per mail gehad hebt.
Voor last-minute reserveringen belt u direct met 076-7676001.

Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je reservering met hierbij de factuur. Deze factuur dient twee weken van te voren betaald te worden door middel van een overschrijving naar het bijgevoegde rekeningnummer. Je ontvangt een aantal dagen voor aanvang van de tocht van ons een aanmaning wanneer het bedrag nog niet bij ons binnen is.

Alle boten zijn geschikt voor jong en oud, van vrijgezellen dag tot vrindenuitje en van bedrijfsfeest tot familie uitjes. Voor kinderen hebben we indien gewenst zwemvesten beschikbaar. De tocht wordt echt door jong en oud enthousiast ontvangen.
De kleinste boten zijn voor maximaal 10 personen. De grootste sloepen zijn geschikt voor 50 personen. Wanneer de groep groter is dan 50 personen kunnen we meerdere sloepen tegelijk inzetten die naast en achter elkaar kunnen varen. Wij varen regelmatig met de hele vloot uit voor groepen tot 225 personen.

Indien je een losse sloep of arrangement aan boord bij ons afneemt betaal je een per persoonsprijs. Het is dus belangrijk voor ons om te weten met hoeveel personen je bent.  Het minimum aantal personen is 8. Indien je met minder personen bent, rekenen wij een toeslagprijs per persoon. Dit geldt enkel voor groepen vanaf 6 personen.

Alle sloepen in onze vloot zijn open en daarom hebben wij geen toiletten op de boten laten plaatsen. Uiteraard kan je voor de tocht en aan het eind van de tocht gebruik maken van het toilet bij BAAI. Tijdens de tocht kunnen wij tevens indien nodig aanmeren op een aantal plaatsen om een toiletstop te maken. Indien je nodig naar het toilet moet, kan je dit tijdig aangeven aan de schipper. Wij hebben namelijk maar een beperkt aantal locaties voor een toiletstop gedurende de tocht.

Wanneer je een reserveringsbevestiging hebt ontvangen via de mail is het niet meer mogelijk om kosteloos te annuleren. Indien je er toch voor kiest om je reservering te annuleren, zijn we genoodzaakt om hier annuleringskosten voor in rekening te brengen. We willen je hiervoor graag doorverwijzen naar onze algemene voorwaarden.

Je kan bij ons een reservering wijzigen tot een week voor aanvang van jullie uitje. Hierna kunnen wij helaas niets meer aan de reservering wijzigen. Wij hebben op dit punt alle bestellingen al gedaan en de reserveringen bij externe partners al bevestigd. Blijkt het dat er minder personen zijn op de dag van het uitje kunnen wij hier helaas geen compensatie voor aanbieden.

Je kan er inderdaad voor kiezen om ergens anders op of af te stappen dan bij BAAI. Afhankelijk van de afstand wordt hier wel een toeslag voor berekend. Deze kan je opvragen via het boekingskantoor.

Dit is geen enkel probleem! Wij houden graag rekening met jouw dieet of allergie. Geef echter wel ruim van te voren aan welke ingrediënten je niet mag eten dan kan onze cateraar daar rekening mee houden.

Wij verzorgen graag een hapje en of gekoelde dranken aan boord,maar je mag het ook zelf meenemen. Enkel op vrijdagmiddag na 16:00 uur en op zaterdagmiddag na 13.00 uur is dit niet toegestaan. We varen op deze momenten enkel met arrangementen vanuit ons aan boord.  Indien jullie zelf eten en drinken meenemen dienen jullie alles aan boord weer netjes achter te laten.

Wij bieden bij een aantal arrangementen zoals bijvoorbeeld bij de Lunchboot of BBQ Boot verschillende menu’s aan. Je vind al deze menu’s onder het arrangement onder het kopje ‘menu’s’. Mocht je nog vragen hebben, kan je natuurlijk altijd even contact opnemen met het boekingskantoor. Zij kunnen jou ook adviseren welk arrangement of menu het beste bij jullie groep past!