Spring naar content

Meest gestelde vragen

Meest gestelde vragen

Waar moeten we op- en afstappen?

De op- en afstap locatie is bij BAAI Breda aan de rand van het centrum op het volgende adres:

BAAI Breda, Markkade 1AB 4815 HJ Breda.

Hier worden jullie ontvangen door een van onze personeelsleden.

BAAI is de perfecte locatie voor een welkomst drankje alvorens jullie tocht of juist als afsluiter!

Hoe laat moeten we aanwezig zijn?

Zorg dat je altijd ruim op tijd bij BAAI aanwezig bent, zodat jullie zeker op tijd zullen vertrekken!

We vragen jullie altijd om een half uur of minimaal een kwartier voor aanvang aanwezig te zijn.

Waar kunnen we het beste parkeren?

Doordat BAAI midden in het centrum zit, hebben we helaas geen eigen of gratis parkeergelegenheid.

De auto’s kunnen het beste geparkeerd worden in Parkeergarage de Prins. Vanaf hier is het slechts 5 minuten lopen naar BAAI.

Ook is het mogelijk om te parkeren bij STRND Binnen,  ons zusterbedrijf aan de Slingerweg 76, 4814 AZ. Deze parkeergelegenheid ligt op een kleine 10 minuutjes lopen van BAAI.

Wel hebben we een (onbewaakte) fietsenstalling voor de deur waar je je fiets of scooter weg kan zetten.

Hoe kan ik reserveren? 

Je kan een aanvraag voor een reservering plaatsen via de website of via onze contactpagina. Een reservering loopt via het boekingskantoor. Zij checken de beschikbaarheid en de mogelijkheden en komen hier zo snel mogelijk bij jou op terug. Na het ontvangen van een bevestigingsmail is de boeking pas definitief.

Hoe lang van te voren moet ik reserveren?

Reserveringen voor een zaterdag kan je het beste zo vroeg mogelijk plaatsen. Zaterdagen in het hoogseizoen zitten bij ons vrijwel altijd vol, dus wie het eerst boekt wie het eerst vaart!  Voor alle andere dagen is een maand van te voren reserveren aan te raden. Vaak kunnen wij hier en daar nog wel eens schuiven dus bel of mail ons direct als u informatie wilt hebben over boekingsmogelijkheden.

Let op! de reservering is  definitief wanneer je een reserveringsbevestiging per mail gehad hebt.
Voor last-minute reserveringen belt u direct met 076-7676001.

Tot wanneer kan ik de reservering wijzigen?

Het kan natuurlijk voorkomen dat er iets gewijzigd moet worden in jullie reservering. Dit is geen enkel probleem. Je kan je reservering tot een week van te voren nog aanpassen. Stuur de wijziging door per mail en wij zullen er alles aan doen om deze wijzigingen door te voeren.

Hierbij kan je denken aan het wijzigen van het aantal personen of het doorgeven van dieetwensen. Deze factoren dienen uiterlijk 1 week voordien bij ons bekend te zijn.

We weten niet precies met hoeveel deelnemers we zijn. Is dit een probleem?

We begrijpen dat het definitieve aantal personen altijd nog kan wijzigingen na het maken van een boeking.

Vermindering van het aantal deelnemers binnen een marge van 10% kunnen uiterlijk tot 1 week voor de datum van het uitje kosteloos schriftelijk worden doorgegeven. Let daarbij wel op het aangegeven minimum aantal personen dat we rekenen.

We zijn met minder personen dan aangegeven. Wat nu?

Je kan bij ons een reservering wijzigen tot een week voor aanvang van jullie uitje. Hierna kunnen wij helaas niets meer aan de reservering wijzigen. Wij hebben op dit punt alle bestellingen al gedaan en de reserveringen bij externe partners al bevestigd. Blijkt het dat er minder personen zijn op de dag van het uitje, kunnen wij hier helaas geen compensatie voor aanbieden.

Kan er rekening worden gehouden met mijn dieetwensen/allergieën?

Dit is geen enkel probleem! Wij houden graag rekening met jouw dieet of allergie.

Geef echter wel uiterlijk één week voordien het uitje jouw dieetwensen door, zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

Kan ik mijn reservering kosteloos annuleren?

Wanneer je een reserveringsbevestiging hebt ontvangen via de mail is het niet meer mogelijk om kosteloos te annuleren.

Indien je er toch voor kiest om je reservering te annuleren, zijn we genoodzaakt om hier annuleringskosten voor in rekening te brengen.

We willen je hiervoor graag doorverwijzen naar onze algemene voorwaarden.

Wat te doen bij slecht weer?

Wij verzorgen het hele jaar rond rondvaarten. Het kan dan wel eens regenen of koud zijn. We zorgen altijd voor voldoende paraplu’s en poncho’s aan boord. Indien het wat kouder is, hebben wij altijd voldoende fleece dekens aan boord liggen. Wanneer er onderweg een korte bui valt, legt de schipper de boot even stil onder één van de vele bruggen die we onderweg tegenkomen.

Je kan de tocht bij extreme regen (of onweer) ook annuleren op de dag zelf. Dit kan vanaf een half uur van te voren bij BAAI in overleg met jullie schipper. De kosten voor het annuleren bedragen dan 10% van het totale boekingsbedrag. Naast deze kosten kan het zijn dat de opdrachtgever een catering arrangement heeft besteld. Indien wij niet  kunnen annuleren, dan moeten wij deze bestelling afnemen en betalen. Wij berekenen deze kosten dan volledig door aan de opdrachtgever. Uiteraard kan de opdrachtgever de gemaakte catering producten ophalen. De annuleringskosten voor de catering zijn per arrangement verschillend.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je reservering met hierbij de factuur. Deze factuur dient per ommegaande, maar uiterlijk één week voordien, betaald te worden.

Dit kan via de betaallink in de bevestigingsmail of per overschrijving via iDeal onder vermelding van het factuurnummer.

Is er sprake van een minimum aantal personen om te kunnen varen?

Indien je een losse sloep of arrangement aan boord bij ons afneemt betaal je een per persoonsprijs. Het is dus belangrijk voor ons om te weten met hoeveel personen je bent.  Het minimum aantal personen is 8.

Als u bereid bent om het minimale aantal personen te betalen, kunt u natuurlijk ook gewoon met minder personen boeken.

Voor groepen kleiner dan 8 personen bieden we ook de mogelijkheid om zelf te gaan varen. Meer informatie of boeken? Dat kan via www.zelfvarenbreda.nl.

Kan ik ergens anders opstappen dan bij BAAI?

Het is op enkele plekken in Breda mogelijk om op- of af te stappen dan bij BAAI. Hou er wel rekening mee dat dit dus van jullie eigen vaartijd af gaat, omdat onze schipper naar de gekozen op- of afstapplaats moet varen.

Meer informatie hierover kan je opvragen via het boekingskantoor.

Wat voor mogelijkheden zijn er voor een hapje en een drankje aan boord?

We bieden diverse mogelijkheden aan voor een hapje en een drankje aan boord. Denk hierbij aan een van onze arrangementen aan boord, zoals onze lunchboot, borrelboot of een van onze dinerboten!

Benieuwd naar alle mogelijkheden? Bekijk het hier.

Mag ik zelf hapjes en/of drankjes aan boord meenemen?

Wij verzorgen graag een hapje en of gekoelde dranken aan boord, maar je mag het ook zelf meenemen. Enkel op vrijdagmiddag na 16:00 uur en op zaterdagmiddag na 13.00 uur is dit niet toegestaan. We varen op deze momenten enkel met arrangementen vanuit ons aan boord.

Indien jullie zelf eten en drinken meenemen dienen jullie alles aan boord weer netjes achter te laten.

Zijn alle boten geschikt voor alle leeftijden en groepen?

Alle boten zijn geschikt voor jong en oud, van vrijgezellenfeest tot vriendenuitje en van bedrijfsfeest tot familie uitjes. Voor kinderen hebben we indien gewenst zwemvesten beschikbaar. De tocht wordt echt door jong en oud enthousiast ontvangen.

Met hoeveel personen kan je op een sloep?

Bootje varen beschikt over meerdere luxe sloepen. Variërend van sloepen waarin je zelf kan varen, met een capaciteit van 7 of 10 personen tot aan prachtige elektrische sloepen waarbij je vaart met een schipper, met een maximale capaciteit van 50 personen.

Wanneer de groep groter is dan 50 personen kunnen we meerdere sloepen tegelijk inzetten die naast en achter elkaar kunnen varen. Wij varen regelmatig met de hele vloot uit voor groepen tot 225 personen.

Zijn de boten overdekt? 

De boten zijn open en dus niet overdekt. Dit omdat we anders niet onder de vele bruggen van Breda door kunnen. Zo kan iedereen genieten van de prachtige omgeving en het uitzicht!

Is er een toilet aanwezig op de boten? 

Alle sloepen in onze vloot zijn open en er is daarom aan boord geen toilet aanwezig. Uiteraard kan je voor en na de tocht gebruik maken van het toilet bij BAAI.

Tijdens de tocht kunnen wij tevens indien nodig aanmeren op een aantal plaatsen om een toiletstop te maken. Indien je nodig naar het toilet moet, kan je dit tijdig aangeven aan de schipper. Wij hebben namelijk maar een beperkt aantal locaties voor een toiletstop gedurende de tocht.

Waar kan ik meer informatie vinden over BAAI Breda?

Bootje Varen Breda en BAAI Breda zijn beiden onderdeel van Groepsuitjes Breda. Benieuwd naar informatie over BAAI Breda? Bekijk  onze website en combineer jouw boottocht met een heerlijke borrel.

Kom je er niet helemaal uit? Neem dan gerust contact met ons op. We staan graag voor je klaar.